Rask levering i hele Norge
Til kassen
Totalt: 0
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Kjøpsbetingelser

Generelt

Alle produkter fra denne nettbutikken er solgt direkte fra Wakeup Living AS

Orgnr: 995676419

Butikk/Lager, rambekkvegen 4 2816 Gjøvik

Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra wakeupliving.no

Leveringer

Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig. Om ikke vare blir hentet på opphentingssted vil produktet bli levert tilbake til vårt lager. Om kunde allikevel vil ha produktet tilsendt blir det belastet frakt

Vi anser levering skjedd når kjøper har mottatt produktet/tingen. 

Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift, dette gjelder veil utsalgspriser.Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen.

Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer der fristen vises i annonser eller nyhetsbrev. Vi tar forbehold om feil på priser og beholdning. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder priser og informasjon om produkter på siden.

Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel. Ring oss på tlf: 90109627 Eller send oss en E-post: idar@wakeupliving.no

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK), inkl mva. Ekskludert frakt. Vi reserverer oss for eventuelle prisforandringer.

Forbehold

Vi jobber hardt med å gjengi korrekte beskrivelser og spesifikasjoner av våre produkter. Bildene vedr farger og mål kan avvike noe fra virkeligheten.

Wakeup Living AS tar ikke ansvar for at bildene/fargene kan variere på ulike datamaskiner og skjermer.Personopplysninger Wakeup Living AS behandler persondata ifølge Loven.

Personopplysninger

Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med eksterne register.

 

Kundeservice
 
Bestilling
 
Kan jeg endre eller avbestille en ordre?
Ja, det kan du. Dersom det har skjedd en feil med din ordre, ber vi deg sende en mail til salg@wakeupliving.no for å endre eller kansellere bestillingen. Så lenge bestillingen din ikke er behandlet og sendt med Posten/Bring eller Post Nord kan vi endre/avbryte ordren din med en gang. Ta kontakt med oss så raskt som mulig! Dersom den allerede har blitt sendt, har du naturligvis mulighet til å returnere bestillingen om du ønsker det, med unntak av ferdig blandet maling. 
 
Hvordan vet jeg at kjøpet mitt har gått igjennom?
Når du legger inn en bestilling hos oss vil du motta en ordrebekreftelse på mail fra oss. Vi vil behandle din ordre normalt samme dag / dagen etter avhengig av tidspunkt for bestillingen. Vi pakker og sender ut varer hver ukedag mellom 09-16 mandag til og med fredag. Bestiller du i løpet av helgen vil vi behandle din ordre førstkommende mandag.

Kontroller alltid e-postadressen din nøye når du bestiller da dette er den vanligste årsaken til uteblitt ordrebekreftelse. Det kan også hende at e-postleverandøren din har et spam-filter som blokkerer for enkelte e-postmeldinger. Så vi anbefaler deg å sjekke spam innboksen din.

Hvis du har gjort alt dette, men fortsatt ikke har mottatt ordrebekreftelse fra oss har ikke bestillingen din gått igjennom dessverre. Da kan du trygt legge inn en ny ordre uten å bekymre deg for at det blir bestilt dobbelt.
 
Om vi er utsolgt på et produkt du har bestilt, vil dette bli slettet fra ordren og ikke fakturert. Vi lagrer normalt ikke restordre for senere levering. Unntak kan være at deler av ordre er utsolgt, og vi del leverer lagerført produkt og sender resterende sså fort det er på vårt lager.
 
Betaling
Hva er betalingsalternativene?
Vi bruker Klarna og VIPPS som hovedsamarbeidspartner. Vi kan sende faktura på forespørsel, kontakt salg@wakeupliving.no 

Bytte og retur
Kan jeg returnere en vare jeg har kjøpt i nettbutikken i butikken?
Vi tar ikke i retur ferdig blandet maling, om det ikke er feil på produktet!
 
Generell angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.


Levering og leveringstid
Når kan jeg forvente å få pakken min?
 
Alle våre varer sendes med Posten/Bring og Post Nord. Normal leveringstid for Posten er 1-3 virkedager avhengig av avstand.

Normal leveringstid er 1-3 virkedager. Bestiller du på mandag, skal du vanligvis kunne motta bestillingen din mellom tirsdag og torsdag samme uke.
I enkelte tilfeller kan det ta opptil 5-7 virkedager før varen blir levert. Grunnen til det kan være perioder med veldig stor pågang hos oss eller hos våre befraktere. 
 
Kan jeg hente varen(e) min i butikk
Ja, det kan du. Enten innenfor åpningstiden eller ta kontakt med oss utenfor oppsatt åpningstid. Informasjon om dette her

Jeg har ikke mottatt noen hentelapp eller SMS fra Posten/Post Nord
Hva gjør jeg? Vi anbefaler at du søker opp pakken på Postens/Post Nord hjemmesider med ditt sporingsnummer som er tilsendt din e-postadresse. Hvis pakken har kommet frem kan du hente ut pakken ved å vise sporingsnummer (kollinummer) og legitimasjon. Det er ditt lokale postkontor/post i butikk som er ansvarlig for å sende ut hentemelding.
 
Reklamasjon
 

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Reklamasjon sendes hit: salg@wakeupliving.no 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 
Hvilke land sender dere til?
Vi sender varer kun i det Norske markedet.
 
Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min på posten?
Pakken blir liggende hos Posten/Post Nord i maks 14 dager. Hvis du ikke henter den i dette tidsrommet blir pakken automatisk returnert til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr 249,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.
 
Hvor mye koster frakten?
Kostnad på frakt varierer avhengig av produkt og pris. Vi tilbyr normalt fri frakt på alle varer. 
Ta kontakt med oss på salg@wakeupliving.no
 
Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.